Isnin, Mac 15, 2010

Majlis Perkahwinan Mohd Zabri & Suzana


Jarak rumah ke lokasi majlis perkahwinan Mohd Zabri & Suzana lebih kurang 1.5 kilometer tetapi disebabkan urusan peribadi, aku sampai ke majlis ini sedikit lewat. Rumah pengantin lelaki terletak di Jalan Penghulu, Telok Mas, hanya beberapa meter jaraknya dari Masjid Khairiah, Telok Mas.

Aku sekeluarga tiba pada jam 1.25 petang. Ramai rakan-rakan sekerja aku dulu dari PERPUSTAM turut hadir meraikan rakan mereka, Mohd Zabri di hari bahagianya. Selepas bersalaman dengan tuan rumah, kami sekeluarga menjamu selera di khemah tetamu.

Menurut rakan-rakan, rombongan pengantin perempuan sampai awal dan majlis persandingan diadakan pada jam 12.30 tengah hari. So, tidak ada gambar foto persandingan yang dapat aku abadikan di blog ini. Namun begitu, aku sempat merakamkan beberapa aksi menarik kedua mempelai ini. Semalam, pengantin mengenakan pakaian sedondon berwarna merah tetapi hari ini temanya oren. Berpinar gak mata ni aku tengok warna khemah pengantin yang cukup terang...

Setelah rombongan pengantin perempuan berangkat pulang, kedua mempelai singgah di khemah tetamu dan berbual-bual dengan kami. Kami sekeluarga diberikan bungkusan cenderahati. Suzana, staf di UTeM manakala Mohd. Zabri, staf PERPUSTAM. Jadi kami tidak boleh memilih majlis yang mana yang kami akan hadiri kerana kedua-duanya staf sepejabat aku dan Ida.

Pukul 2.15 petang, setelah menikmati jamuan, aku sekeluarga bergambar kenangan bersama kedua mempelai sebelum beredar untuk pulang.

Selamat Pengantin Baru....masih baru lagi ker?

Foto oleh: Nur Arifah Adlina.






















2 ulasan:

  1. hmm en.azman kene update blog cepat nih..semestinya banyak stori2 yang menanti peminat2 setia blog en. azman di luar sane..
    p/s jgn lupe masukkan citer lagi panas , misteri kereta baru yang mulai park di tempat fav. en azman..siapakah itu? jeng3...kiter terjah.............huhuh

    BalasPadam
  2. Citer semua dah update...kereta baru? Kena intip nih...Ada info, bagilah...

    BalasPadam