Selasa, Mac 23, 2010

Bermain-main di MegaKidz

Hari Minggu, 21 Mac 2010 kami sekeluarga dan keluarga Farok bercadang ke Midvalley City. Lebih kurang pukul 12.30 tengah hari, kami bergerak ke sana. Kami pergi dengan sebuah kenderaan sahaja.

Setelah meletakkan kenderaan di ruang meletak kereta, kami bergerak ke tingkat atas pusat beli-belah tersebut. Kami ke MegaKidz, suatu tempat permainan kanak-kanak. Bayaran masuk pun boleh tahan jugak. Bagi kanak-kanak berumur di bawah 2 tahun, caj sebanyak RM12.50 dikenakan manakala bagi kanak-kanak berumur 2 hingga 16 tahun, cajnya pula ialah RM25.00 seorang. Itu tidak termasuk stokin yang perlu dipakai oleh setiap kanak-kanak yang masuk dan bermain di dalam kawasan permainan tersebut.

Kawalan di sini ketat. Kanak-kanak dikawal dengan rapi dan tidak boleh keluar dari kawasan permainan. Ada seorang pengawal keselamatan bertugas bagi memastikan tidak berlaku perkara yang tidak diingini. Kanak-kanak bebas bermain di dalam kawasan ini tanpa dibimbangi ibu bapa. Beberapa orang pekerjanya akan mengawal dan memastikan keselamatan anak-anak terjamin. Sekiranya kanak-kanak keluar daripada kawasan ini, mereka tidak dibenarkan masuk semula.

Bagi ibu bapa pula, ada ruang menunggu bersebelahan taman permainan dan juga cafe. Tapi di sini, harga makanan dan minuman pula agak mahal. Makanan dari luar pula tidak dibenarkan dibawa masuk. Kanak-kanak memang sukakan taman permainan ini. Ada berbagai bentuk taman disediakan sesuai dengan umur kanak-kanak.

Aku berasa bosan menunggu anak-anak di sini. Hampir 3 jam menunggu, anak-anak tidak mahu pulang. Nak ditinggalkan takut apa-apa terjadi semasa ketiadaan kita, susah juga. Ditunggu, bosan pulak. Pukul 6.00 petang, barulah anak-anak bersetuju untuk pulang.

Semoga cuti persekolahan kali ini dapat memuaskan hati anak-anak aku setelah lama tidak ke mana-mana (melancong).










































0 ulasan:

Catat Ulasan