Isnin, November 30, 2009

Bertolak Ke Pantai Timur

Sebaik selesai bersembahyang Jumaat, aku bergegas pulang ke Alai. Aku dah berjanji dengan Ida dan anak-anak untuk bertolak ke Terengganu pada pukul 3.00 petang. Petang ini cuaca mendung dan hujan renyai-renyai. Aku diminta singgah di rumah Busu Jamil untuk mengambil barang-barang makanan di sana.

Setelah bersiap-siap dan setelah menunaikan solat Asar, kami bergerak. Jam ketika itu menunjukkan jam 4.45 petang. Kami melalui Selandar, Gemencheh, Pasir Besar, Palong, Bera dan singgah di Muazzam Shah, Pahang. Pukul 9.00 malam, selepas menikmati makan malam, kami menyambung perjalanan melalui Lebuhraya LPT, Cherating, melalui Kemaman, Dungun dan sampai di Kuala Terengganu pukul 1.00 pagi.

Sepanjang perjalanan melalui jalan pantai dari Dungun ke Marang, aku berhati-hati kerana permukaan jalan yang rosak. Di sana-sini kelihatan tar yang terkopek dan ini menyukarkan pemanduan. Silap-silap boleh kemalangan.

Kesian aku melihat anak-anak tidur di dalam kereta dalam keadaan tidak selesa. Tidur di dalam keadaan begini sudah tentu menyakitkan.

Sebaik sampai di Marang, aku mencari Hotel Seri Malaysia dan secara kebetulan memang ada bilik kosong untuk kami sekeluarga. Setelah berurusan di kaunter hotel, kami memasuki bilik.

Dan malam itu dapatlah kami sekeluarga berehat dengan selesa demi perjalanan keesokan harinya...


0 ulasan:

Catat Ulasan