Ahad, September 19, 2010

Makan Ikan Bakar

Jumaat, 17 September 2010. Seperti yang dipinta Arif kepada neneknya, Mak Munah dua hari lepas untuk makan ikan bakar, akhirnya malam itu hajatnya ditunaikan. Menurut Arif sudah lama dia tidak merasa ikan bakar maklumlah bulan puasa.

Pukul 9.00 malam kami bertolak ke Medan Ikan Bakar Crystal Bay, Alai yang terletak kira-kira dua kilometer dari rumah. Hari ini merupakan hari terakhir keluarga Farok bercuti di kampung kerana malam ini mereka sekeluarga akan bertolak balik ke Putra Height, USJ. Kami ke sana dengan dua buah kenderaan.

Sebaik sampai, Mak Munah dan Ida memilih ikan, udang, sotong dan kupang untuk dimasak. Dalam masa 15 minit, hidangan diterima secara berperingkat. Selain nasi lemak, kami dihidangkan dengan sotong goreng tepung, udang goreng, kupang, ikan bakar dan juga otak-otak.

Bukan main berselera masing-masing makan. Maklumlah sudah lama tidak pekena makan laut ini. Arif membisikkan ke telinga aku yang dia terasa begitu kenyang dengan makanan yang dihidangkan itu.

Pukul 10.30 malam, kami bergerak balik ke rumah. Lebih kurang jam 11.15 malam, Farok sekeluarga berangkat pulang ke USJ.Sekurang-kurangnya kerinduan Arif terubat bila dapat menikmati makanan laut malam ini.




















1 ulasan:

  1. COD Pamp Suisse Lady Fortuna 10 gram.

    Untuk harga emas jongkong dan lain-lain yang hebat sila hubungi kami di goldman999.9@hotmail.com.

    Harga lagi murah daripada Habib, Poh Kong dan dealer2 lain. Bekalan antarabangsa.

    Rebat tunai segera RM 1,000 hingga RM 1, 500.

    Harga belian semula yang hebat.

    Terima kasih.

    BalasPadam