Khamis, Februari 04, 2010

Lawatan Kerja Staf Perpustakaan UTHM



















Hari ini Perpustakaan UTeM dikunjungi pelawat lagi. Kali ini 9 orang staf Perpustakaan Universiti Tun Hussein Onn (UTHM).

Rombongan ini diketuai oleh Puan Nordiah Hj. Musa, Timbalan Ketua Pustakawan Kanan, Bahagian Pembangunan Sumber Maklumat, Perpustakaan UTHM. Mereka yang terlibat dengan lawatan kerja ini adalah seperti berikut:

1. Encik Zulkiply Yahyin, Timbalan Ketua Pustakawan,
Bahagian Perkhidmatan dan Teknologi Maklumat,
2. Encik Mohd Razif M. Ismail, Pustakawan Kanan,
Bahagian Perolehan
3. Encik Suhaimi Mohd. Sukor, Pustakawan Kanan,
Bahagian Teknologi Maklumat
4. Encik Nor Azezee Ahmad, Penolong Pendaftar,
Bahagian Pentadbiran dan Pembangunan Sumber Manusia
5. Encik Hisyam Abd. Shukor, Pustakawan,
Unit Pengurusan Sirkulasi
6. Encik Faizul Sahari, Pustakawan,
Unit Pengurusan Koleksi
7. Encik Muhamad Azrul Hisam Salleh, Pustakawan,
Unit Pengindeksan dan Bibliografi
8. Encik Md Hafiz Abu Bakar, Pembantu Perpustakaan Kanan,
Unit Pengurusan Sirkulasi.

Tujuan lawatan ini antara lain ialah untuk melihat perabot-perabot yang ada di Perpustakaan UTeM sebagai persediaan perolehan perabot untuk bangunan baru Perpustakaan UTHM.

Rombongan ini tiba di Perpustakaan UTeM pada jam 10.45 pagi dan dibawa ke Bilik Mesyuarat Utama. Mereka dihidangkan dengan sarapan pagi sebelum diberikan taklimat lawatan pada pukul 11.15 pagi. Taklimat disampaikan oleh Ketua Pustakawan.

Ketua Pustakawan memulakan taklimat dengan sejarah penubuhan Perpustakaan UTeM sehinggalah kepada perpindahan ke bangunan baru di Kampus Induk Durian Tunggal. Beliau juga menyentuh tentang penubuhan fakulti baru dan sasaran 10,000 orang pelajar pada tahun 2010. Beliau juga menyatakan banyak kekangan yang dihadapi oleh Perpustakaan UTeM semasa penyediaan infrastruktur perpustakaan seperti peralatan, pengisian ruang dan sebagainya. Taklimat ini juga dibantu dengan persembahan slaid perpustakaan.

Pukul 12.30 tengah hari, rombongan Perpustakaan UTHM ini dibawa melawat semua unit di perpustakaan serta ruang pengguna. Mereka juga menilai fungsi ruang dan perabot yang ada agar persediaan yang rapi dapat dibuat semasa pemilihan perabot mereka nanti. Akhirnya mereka dijemput untuk makan tengah hari di Bilik Perbincangan, Unit Pentadbiran.

Pukul 2.00 petang, kedua-dua pihak bertukar-tukar cenderamata. Selepas sesi bergambar, rombongan ini berangkat pulang ke Parit Raja pada pukul 2.30 petang.

Semoga lawatan kerja ini memberi manfaat kepada ahli rombongan Perpustakaan UTHM sebagai persediaan perpindahan ke bangunan baru nanti.

0 ulasan:

Catat Ulasan