Isnin, Mei 17, 2010

Sinar FM Radio No 1 Malaysia!

14 Mei 2010. Sedang memandu, tiba-tiba aku terdengar satu pengumuman iaitu radio Sinar FM, saluran favourite aku kini menduduki ranking pertama bagi saluran Bahasa Melayu. Pengumuman itu disampaikan oleh Rostam atau Pak Tam, Pengurus Program Sinar FM.

Tahniah diucapkan kepada radio Sinar FM kerana menjadi radio nombor satu pilihan rakyat Malaysia untuk survey yang dibuat kali ini berdasarkan pada jumlah rating pendengar.

Nampaknya, strategi Sinar FM yang memutarkan lagu retro terbaik sepanjang zaman sudah terbukti disukai masyarakat apatah lagi diiringi dengan keletah penyampai pagi Sinar FM yang kelakar dan mencuit hati seperti Khairil, Salleh Yaakob dan Raja Azura.

Sinar FM sudah dijangka boleh mencapai kejayaan sebegini selepas melihat keputusan survey yang diumumkan pada penghujung tahun lalu di mana Sinar FM masa tu, tiba-tiba saja melonjak naik dan berada di tangga ke-3.

Syabas diucapkan kepada seluruh team Sinar FM khususnya dari kalangan penyampainya termasuklah big bossnya, Rostam atau Pak Tam.


Senarai 10 radio pilihan rakyat Malaysia mengikut kedudukan.

1. Sinar FM
2. Era FM
3. Hot FM
4. THR FM (Gegar & Raaga)
5. MY FM
6. 988 FM
7. Hitz FM
8. Suria FM
9. Klasik Nasional
10. Muzik FM

0 ulasan:

Catat Ulasan