Isnin, Mei 03, 2010

Majlis Persandingan Anak YB ADUN Durian Tunggal

Ahad, 2 Mei 2010. Petang tadi dalam kesibukan menghadiri aktiviti keluarga Hj. Ayup, aku, Ida dan anak-anak sempat ke majlis persandingan anak YB Datuk Hj. Ab. Wahab Hj. Ab. Latip, ADUN Durian Tunggal merangkap Pengerusi PERPUSTAM.

Majlis diadakan di Dewan Sekolah Menengah Seri Pangkalan, Alor Gajah. Kami tiba ke majlis tersebut jam 2.00 petang. Suriati, rakan sekerja Ida secara kebetulan tiba pada waktu yang sama. Kawasan sekolah ini agak luas dan sesuai untuk menampung bilangan jemputan yang ramai. Kami meletakkan kereta di padang sekolah.

Semasa kami sampai, bunyi kompang bergema di dalam dewan menandakan kedua pasangan pengantin berada di dalam dewan tersebut. Sebaik menghampiri khemah, aku bersalaman dengan YB Datuk. YB Datuk memang kenal aku tambahan Ida selalu berurusan dengan beliau. Kami dijemput menjamu selera.

Aku mendapat tahu kedua-dua anaknya, seorang lelaki dan seorang perempuan belajar di Jepun. Kedua-dua pasangan pengantin kemudian menjamu selera bersama Tun Khalil, TYT Yang Dipertua Negeri Melaka.

Pukul 2.30 petang, aku sempat bersalaman dengan YB Datuk sambil mengucapkan terima kasih dan meminta diri untuk pulang. Dari apa yang aku tahu, YB Datuk seorang yang mesra rakyat serta bersikap merendah diri.












0 ulasan:

Catat Ulasan