Selasa, Julai 07, 2009

Masih Ada Lagi Hari Bapa?

Khamis, 2 Julai 2009 sewaktu pulang dari kerja, aku dikejutkan dengan panggilan dari anakku, Alim. "Ayah....selamat hari bapa", jerit Alim sambil memeluk dan mencium pipiku. Anak yang berumur 5 tahun ini seterusnya menyerahkan sekeping kad ucapan yang dibuat sendiri dan juga hadiah. Aku yang tercengang hairan memikirkan masih adakah lagi sambutan hari bapa walaupun ianya sepatutnya disambut Jun lalu.

"Alim, terima kasih.." aku mengucapkan kepadanya sambil memeluk dan mencium pipinya. Sambil membaca kad ucapan dan membuka hadiah di hadapannya, bermain di fikiranku betapa seorang anak yang berumur 5 tahun sudah punya perasaan sayang dan menghargai bapanya sendiri.

Rupanya aku dimaklumkan oleh Ida, isteriku yang baru pulang dari berkursus di INTAN Kluang, sudah tiga hari Alim menelefonnya untuk membelikan sesuatu untuk aku sebaik pulang dari berkursus.

Well, terima kasih aku ucapkan di atas kejutan ini dan ianya amat menggembirakan aku.





0 ulasan:

Catat Ulasan