Ahad, Disember 07, 2008

Hari Kedua Dan Ketiga Di Labuan

Financial Park, Labuan.

24 November 2008. Hari ini merupakan hari kedua berada di Pulau Labuan. Oleh kerana keletihan, kami bangun agak lewat. Selepas check-out di Kondominium Beta yang dihuni semalaman, aku ke Kondominium Alpha pula, iaitu kediaman Yunus.

Memandangkan belum ada apa-apa perancangan yang hendak dibuat hari ini, aku mengambil keputusan membawa anak-anak ke kolam renang. Sememangnya bila cuti-cuti begini, kalau merancang menginap di hotel, kami akan memilih hotel yang ada kemudahan kolam renang. Pukul 11.00 pagi, Arif, Arifah, Miza, Alim, Hana, Haris, Danish dan Lokman semuanya sudah berada di kolam renang. Setelah hampir 2 jam, semuanya sudah kelaparan. Masing-masing naik semula ke bilik dan makan tengah hari. Pukul 3.30 petang, kami ke Pasar Filipina di Bazar Labuan. Cuaca tidak begitu baik. Hujan renyai-renyai. Mak Munah, Ida dan Roziah sibuk memilih aksesori seperti gelang, rantai dan lain-lain lagi. Yelah, kalau ada anak perempuan, memang semuanya nak dipakaikan. Tetapi kenalah pilih aksesori yang paling cantik sesuai dengan harganya.

25 November 2008. Hari ini merupakan hari ketiga kami di sini. Aku tidak merancang apa-apa aktiviti cuma menunggu kalau-kalau Ida ada perancangannya sendiri. Selepas makan tengah hari dan selepas solat Zuhur, kami ke Bazar Labuan sekali lagi, maklumlah aktiviti kami semalam terganggu disebabkan hujan dan kebanyakan kedai di bazar ini ditutup awal. Lagipun jarak bazar ini dengan tempat menginap lebih kurang 5 minit perjalanan dengan kereta. Kami singgah di New Store dan beberapa kedai menjual kain. Kemudian kami ke memilih beberapa aksesori perhiasan dan juga kemeja-T Labuan.

Memandangkan esok, kami akan berangkat ke Brunei Darussalam, kami singgah di Terminal Feri untuk membeli tiket. Sarah, Ida dan Mak Munah membeli tiket, aku tunggu di dalam kereta. Selepas membeli tiket feri, kami singgah di kedai duty free untuk membeli coklat. Membeli-belah begini kadang-kadang memang seronok, semuanya nak dibeli. Bukan apa, balik nanti nak bagi saudara-mara ‘buah tangan’.

Pukul 4.00 petang, aku membawa anak-anak ke kolam renang lagi. Semuanya sudah tidak sabar nak berendam. Sebelah malam, kami ke pusat membeli-belah yang terletak beberapa meter dari tempat kami menginap di Financial Park.

Kolam renang di kondominium

Melayan anak-anak di kolam renang.

Financial Park dari kolam renang.

Alim di kolam renang.

Suasana dalam bilik Beta.

Pemandangan bandar Labuan dari kondominium.

Dari kiri Lokman, Haris, Ifa, Arif dan Danish.

Hana dan Alim.

Rantai mutiara antara aksesori yang dijual di Bazar Labuan.

Ida dan Mak Munah memilih aksesori yang dijual.

Aksesori yang berbagai warna menambat hati pengunjung.

Deretan kedai di Bazar Labuan.

Bazar Labuan yang terletak di Jalan OKK awang Besar

Ida dan Roziah sedang memadankan warna aksesori dengan pakaian.

Lagi pemandangan bandar Labuan dari kondominium.

Pemandangan kolam renang dari atas kondo.

Pemandangan Masjid Labuan dari bilik.

Financial Park sibuk pada hari bekerja.

Pemandangan sekitar bandar Labuan.

Alim dengan Miza bergambar di Jalan OKK Awang Besar.

Salah sebuah kedai menjual pakaian di bandar Labuan.