Khamis, Disember 04, 2008

Bertolak Ke LCCT, Sepang Untuk Ke Labuan















Suasana awal pagi di LCCT Sepang

Hari ini Ahad, 23 November 2008. Seawal jam 4.00 pagi, kami bangun dan berkemas untuk ke LCCT Sepang. Oleh kerana flight kami jam 7.30 pagi dan check-in harus sekurang-kurangnya 2 jam dari waktu penerbangan, kami harus bergegas ke LCCT. Manakan tidak, nak berkemaskan anak-anak, satu hal. Oleh kerana semua terlalu excited untuk menaiki kapalterbang, proses mengejutkan anak-anak dari tidur agak mudah. Pukul 5.00 pagi, setelah menjamah sedikit roti buat alas perut, kami memasukkan semua beg ke dalam kereta. Aku memandu kereta dari Putra Height, rumah Roziah, melalui Plaza Tol USJ dan keluar melalui Plaza Tol KLIA. Memandangkan pada waktu pagi begini tidak banyak kenderaan, kereta yang aku pandu sampai di LCCT pada jam 5.40 pagi. Selepas kami mengeluarkan semua beg dari dalam kereta, aku meminta Farok memandu kereta balik semula ke Putra Height. Farok, suami Roziah, juga akan Labuan pada hari Rabu, 26 November 2008.

Setibanya kami di LCCT, suasana agak 'meriah' kerana terlalu ramai penumpang yang sedang menguruskan hal masing-masing. Ada yang sedang mengangkut barang ke dalam mesin pengimbas dan ada juga sedang beratur untuk check-in. Mungkin mereka juga seperti kami yang sedang merancang percutian di destinasi masing-masing.

Aku meminta Ida dan anak-anak tunggu di bangku sementara aku beratur untuk mendapatkan boarding pass dan check-in. Lebih kurang jam 6.00 pagi, kaunter pendaftaran check-in untuk penerbangan ke Labuan dibuka. Tertera nombor kapalterbang Air Asia AK5176 di hadapan kaunter. Dan dalam hati, aku berbisik, inilah penerbangan yang akan kami naiki nanti. Seronoknya...















Alim, Ida, Ifa, Miza dan Arif posing sejurus sebelum masuk ke bilik menunggu.















Arif sedang bermain PSP sambil diperhatikan oleh Ifa dan Miza.

0 ulasan:

Catat Ulasan