Isnin, Disember 28, 2009

Persiapan Persekolahan Anak-anak

Sabtu, 19 Disember 2009. Sementara ada masa lapang, kami sekeluarga sepakat mencari persiapan persekolahan anak-anak. Pukul 2.00 petang, kami menuju Jalan Bendahara untuk ke Syarikat Pakaian Bee Loon. Seperti yang telah diduga, penuh sesak kedai pakaian ini. Kedainya tidaklah besar tetapi jenama ini cukup terkenal di Negeri Melaka. Syarikat ini telah wujud hampir 45 tahun dan produknya hanyalah pakaian sekolah dan pakaian seragam persatuan sahaja. Jika dibandingkan kualiti pakaian seperti jenama Canggih atau apa sahaja ternyata kualiti pakaian di Bee Loon ini jauh lebih baik dan tahan lama. Hampir sejam di sini, dapatlah pakaian yang dihajati. Pakaian untuk Miza dan Arifah manakala Arif pula tiada saiz.

Pukul 4.30 petang, kami ke Nagoya Textile di Plaza Melaka Sentral. Hujan lebat ketika itu dan kami terpaksa menunggu di dalam kereta sementara Ida mencari kain yang bersesuaian untuk dibuat baju sekolah Arif.

Pukul 6.00 petang, kami ke Jaya Jusco di Lebuh Ayer Keroh untuk mencari beg sekolah Arifah. Miza setuju menggunakan beg sekolah Arifah sementara Arif menggunakan beg sekolah sedia ada. Petang tu kami sekeluarga makan malam di food court Jaya Jusco.

Sekurang-kurangnya persiapan persekolahan anak-anak sudah dibereskan sementara menunggu sesi persekolahan 2010 bermula.

0 ulasan:

Catat Ulasan