Rabu, Disember 09, 2009

Bersantai di Desa Water Park

Secara kebetulan sudah berada di Kuala Lumpur, aku mengambil kesempatan ini untuk membawa anak-anak bercuti di Desa Water Park. Sebenarnya kami ada dua pilihan sama ada ke taman tema air yang ini atau Wet World Shah Alam. Kedua-duanya lebih kurang sahaja jaraknya dari rumah Roziah. Aku mencari maklumat di internet dan aku dapati Desa Water Park lebih banyak pilihan.

Pukul 11.30 pagi, 6 Disember 2009 kami bertolak ke taman tema air ini daripada rumah Roziah di Putra Height. Perjalanan lebih kurang 30 minit. Sesampai kami di sana, didapati kenderaan bersusun memenuhi kawasan parkir taman tema ini. Walau bagaimanapun masih ada ruang kosong untuk aku meletakkan kenderaan.

Kami sampai pukul 12.00 tengah hari. Masing-masing dah tak sabar untuk berenang. Lantas Arif ke tempat menyewa tube dan mendapatkan dua buah tube, double dan single.
Selain daripada itu, aku dapati ada juga disediakan lazy river, taman air untuk kanak-kanak dan juga kolam yang berombak.

Punyalah leka bermain air, keempat-empat anak aku ini tidak hiraukan makan langsung. Cuma bila dah nak balik, barulah masing-masing kelaparan.

Pukul 6.00 petang kami bertolak pulang ke rumah Roziah. Oleh kerana kelaparan, kami singgah di sebuah restoran mamak semasa dalam perjalanan pulang. Sebelah malam, selepas Isyak, kami bertolak balik ke Melaka kerana esok aku akan mengikut rombongan jabatan ke UTM Skudai dan ke Singapura.

Sesekali bila dapat bersantai bersama keluarga, tenang rasanya. Rasanya macam nak sambung cuti lagi tapi apakan daya, tugas tetap tugas...





































0 ulasan:

Catat Ulasan