Khamis, November 20, 2008

Majlis Perkahwinan Akbar-Siti Nor Hadijah Di Melaka



















Akbar dan Siti Nor Hadijah memberikan pose sebaik selesai majlis

Hari Ahad, 16 November 2008 merupakan hari berlangsungnya majlis perkahwinan Akbar dan Siti Nor Hadijah di Kampung Alai, Melaka. Kira-kira jam 9.00 pagi, aku dah sampai ke rumah Pak Ngah Ahmad, bapa Akbar. Yelah, kena 'punch card'. Kami beramai-ramai bergotong-royong membantu mana-mana yang boleh. Lepas susun meja dan kerusi, kami bentangkan kain alas meja. Kemudian mula mengangkut ais dan dimasukkan ke dalam bekas plastik. Apa lagi mulalah kami membancuh air minuman untuk tetamu. Kali ini tidaklah sesibuk seperti majlis-majlis perkahwinan sebelumnya, sudahlah menggunakan khidmat 'catering', makanan yang disediakan pula secara 'buffet'.

Pada jam 10.30 pagi, bacaan doa diadakan dan diketuai oleh imam, Tuan Hj. Ahmad Dalib. Petugas-petugas dan tetamu awal mula menjamu selera di khemah yang disediakan. Masing-masing mula sibuk dengan tugas yang disediakan. Aku ditugaskan untuk membancuh air, begitu juga dengan Mat Zam, Zaki dan Hafsham. Sedar tak sedar, dahpun pukul 1.00 tengah hari.

Kira-kira jam 1.00 petang, tetamu makin ramai. Orang kampung berkumpul nak tengok artis. 'Orang sebelah' atau tetamu di pihak perempuan sampai jam 1.30 petang. Mak Mah, Adlin Aman Ramli dan Emelda Rosmila merupakan artis yang datang pada petang itu bersama kira-kira 80 orang ahli keluarga mereka.

Selepas majlis tepung tawar, rombongan dijamu dengan hidangan istimewa di khemah pengantin. Kira-kira jam 3.30 petang, majlis selesai. Apa yang aku nampak dalam majlis tersebut, artis lebih glamor daripada pengantin. Orang kampung tidak putus-putus mengambil kesempatan untuk bersalam dan bergambar dengan Mak Mah, Adlin Aman Ramli dan Emelda Rosmila.

Petang tu aku pulang ke rumah jam 4.30 petang setelah semua kerja selesai. Glamornya berbesankan artis kan!















Ahli keluarga sebelah pengantin perempuan















Ahli keluarga aku mengambil kesempatan bergambar dengan pengantin.















Adlin Aman Ramli dan Emilda Rosmila melayan anak buahnya.















Ida dan Roziah (Adik) antara 'orang kuat' di majlis berkenaan.



















Adlin Aman Ramli dan Emilda Rosmila memberikan pose menarik untuk peminat.















Lagi pose menarik Adlin Aman Ramli dan Emilda Rosmila.



















Ifa bergambar bersama Adlin Aman Ramli dan Emilda Rosmila



















Ifa bergambar bersama Mak Mah.

0 ulasan:

Catat Ulasan