Rabu, Ogos 11, 2010

Majlis Konvokesyen Ke-6 UTeM

Majlis Konvokesyen Ke-6 Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) telah diadakan 7 dan 8 Ogos 2010 di Dewan Besar UTeM, Kampus Induk, Durian Tunggal.

Seramai 1,408 orang graduan menerima anugerah masing-masing daripada Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Mohd Khalil Yaakob selaku Canselor Universiti Teknikal Malaysia Melaka. Daripada jumlah tersebut, seramai 271 orang graduan menerima diploma, 1,083 orang menerima Sarjana Muda, 51 orang pula menerima Sarjana dan 3 orang menerima Doktor Falsafah.

Pada majlis tersebut, bekas Pengerusi DRB-HICOM, Tan Sri Saleh Sulong menerima anugerah Ijazah Kehormat Doktor Pengurusan Teknologi manakala Ijazah Kehormat Doktor Pengurusan Sains pula dianugerahkan kepada mantan Menteri Pendidikan, Tan Sri Musa Mohamad.

Bagi Anugerah Pelajaran Diraja, dua orang graduan yang menerima anugerah tersebut ialah Mohd Nor Irman Sulaiman dari Fakulti Teknologi Maklumat dan Komunikasi (FTMK) dan Kwan Wai Loon dari Fakulti Kejuruteraan Pembuatan (FKM).

Majlis penganugerahan diploma dan ijazah berlangsung dalam tiga sesi. Sehingga kini jumlah graduan yang telah dihasilkan oleh UTeM adalah seramai 7,256 orang.






















0 ulasan:

Catat Ulasan