Rabu, Januari 13, 2010

Kembali Sibuk...

Minggu ni dah masuk minggu ketiga bulan Januari 2010. Tahun ni banyak perancangan yang ada dalam fikiranku. Dan aku mengambil langkah untuk mengisi tahun 2010 dengan menyediakan perancangan untuk anak-anakku terlebih dahulu.

Sudah setahun berlalu, tidak banyak aktiviti yang aku rancangkan. Kira tahun 2009 tu honeymoon bagi Arif setelah selesai UPSR tahun 2008. Kini Arif dan Arifah perlu menghadiri kelas tuisyen sebagai persediaan menghadapi peperiksaan pada tahun 2011.

Arif akan menduduki peperiksaan PMR manakala Arifah pula menduduki UPSR. Bagi memastikan Arif dan Arifah mendapat kefahaman yang lebih terhadap subjek yang dipelajari, aku menghantar keduanya menghadiri kelas tuisyen di Duyong. Kelas tuisyen Arif pada hari Isnin dan Selasa manakala kelas tuisyen Arifah pula pada hari Rabu, Jumaat dan Sabtu.

Bermula Khamis ini dan Sabtu, Arif dan Arifah akan menyambung kelas renangnya manakala Miza dan Alim akan menghadiri kelas asas renang sebagai satu aktiviti riadah.

Pada hujung minggu, Arif, Arifah dan Miza bercadang untuk beriadah bersama aku. Kami sekadar berjogging di Bukit Serindit.

Kelas Global Art pula pada hari Sabtu di mana Arifah dan Miza perlu menghadirinya.

Dan sebulan lagi, kelas pengajian tahfiz Arif, Arifah dan Miza akan bermula. Kelas ini akan diadakan pada pagi hari Sabtu dan Ahad. Semua jadual perlu disusun dengan rapi.

Sekurang-kurangnya masa yang ada ni dapat dirancang dengan teliti agar dapat diisi dengan perkara berfaedah. Dan kini aku kembali sibuk seperti dua tahun lalu...

0 ulasan:

Catat Ulasan