Rabu, Mei 06, 2009

Fun Drive Ke Port Dickson

Mengisi hari-hari cuti dengan aktiviti yang berfaedah memang menyeronokkan. Keseronokan ini akan lebih terasa jika ianya dilakukan secara berkumpulan.

Pada 1 Mei 2009, bersempena dengan cuti Hari Buruh, aku dengan rakan-rakan sekerja merancang untuk mengadakan 'fun drive' ke Port Dickson. Idea ini ditimbulkan oleh Harulrizam sewaktu kami tercari-cari apakah aktiviti yang boleh dibuat semasa cuti nanti. Aku cuba bertanyakan apa yang dimaksudkan dengan 'fun drive' lantas Harulrizam menyatakan bersiar-siar dan makan sendiri-sendiri. Aku faham le tu...

Seawal jam 10.00 pagi, kami berkumpul di Petronas Cheng. Pukul 10.40 pagi, apabila semua dah sampai, kami mula bertolak. Sejumlah 9 buah kenderaan berkonvoi untuk ke sana. Aku membawa anak-anak (isteri tidak mengikuti), Harulrizam & awek, Rahman
dan isteri, Mahadir dan isteri, Mawardi, Noraini, Hasliza, Afiz dan Ustaz Azman & awek. Kami berhenti di sebuah gerai makan di Sungai Tuang, Masjid Tanah untuk menunggu Ustaz Azman.

Pukul 11.00 pagi, apabila semua dah berkumpul, kami memulakan konvoi ke Port Dickson. Dari Pangkalan Balak, kami melalui Kuala Sungai Baru, Kuala Linggi, Pasir Panjang dan sampai di Batu 8, Teluk Kemang.

Wah, padatnya. Ramai yang bercuti di sini. Kami mencari-cari tempat untuk berkelah tetapi semuanya penuh. Akhirnya kami mengambil keputusan untuk berkelah di Batu 4, belakang Pusat Latihan NUBE. Di sini pun ramai orang.

Sebaik sampai, masing-masing mengambil peranan. Ada yang menyalakan api dan memasukkan ranting kayu untuk memasak barbecue. Ada yang memasang khemah. Ada yang memotong buah-buahan dan berbagai lagi. Selepas itu, masing-masing merendamkan diri ke dalam air. Waktu ini air surut dan sambil merendamkan badan, kami berbual-bual.

Kira-kira jam 6.30 petang, masing-masing bersiap-siap untuk pulang. Walaupun penat, tapi 'fun drive' ini menyeronokkan.

[Maaf, tak sempat nak masukkan caption dan susunan foto ini tidak mengikut kronologi masa]











0 ulasan:

Catat Ulasan