Sabtu, Julai 17, 2010

Library Tour Pelajar Pasca Siswazah

Seperti dijadualkan, aku menghadiri tugas pada hari ini. Bertugas pada hari cuti, Sabtu dan Ahad memang menjadi rutin semasa sesi semester berlangsung. Dalam satu semester, setiap orang akan merasa sekali atau dua giliran bertugas.

Dua hari lepas, aku dimaklumkan tentang lawatan pelajar pasca siswazah ke Perpustakaan UTeM. Itu perkara biasa bagi aku...

Pelajar Sarjana Sains Komputer (Internetworking Technology) secara pesisir ini mengikut jadual mendaftar dan membayar yuran mereka di Pusat Pengajian Siswazah (PPS) pada jam 10.00 pagi. Kemudian mereka diberikan taklimat oleh pihak PPS dan FTMK sebelum menyiapkan kad matrik di BPO pada jam 11.00 pagi.

Library tour sepatutnya dijadualkan pada jam 12.00 tengah hari tertunda disebabkan mesin penyediaan kad matrik mengalami sedikit kerosakan.

Pukul 1.10 tengah hari, jumlah pelajar pasca siswazah seramai 30 orang yang sepatutnya hadir untuk library tour tinggal 10 orang sahaja. Mungkin ada yang sudah balik atau ada urusan lain.

Namun begitu, lawatan ini diuruskan oleh Penolong Pendatar FTMK, Mohd Rady Ab Karim. Ada juga di antara pelajar ini yang aku kenal seperti Suhaimi Mohd. Sukor, Pustakawan Kanan, Perpustakaan UTHM dan rakan pembekal komputer semasa di tempat kerja lama dulu.

Aku dibantu oleh Mohd Nasir Hashim, Pembantu Perpustakaan Kanan. Semua pelajar dimaklumkan tentang koleksi, perkhidmatan dan kemudahan yang ada di perpustakaan. Bermula dari aras 1 hingga ke aras 3. Library tour yang ringkas ini tamat jam 1.40 petang.

Semoga kesemua pelajar mendapat maklumat berguna semasa sesi ringkas library tour tersebut.










0 ulasan:

Catat Ulasan