Sabtu, Februari 07, 2009

Ulang Tahun Arifah Ke-10















Kek harijadi Ifa.

30 Januari 2008 merupakan ulangtahun ke-10 Nur Arifah Adlina, anak kedua aku. Seawal pagi, sebelum aku ke tempat kerja, aku sempat mengucup dahi dan mengucapkan Happy Birthday kepadanya. Anak-anakku tidak bersekolah hari itu kerana masih bercuti sempena Tahun Baru Cina.

Hari itu aku bekerja separuh hari kerana pada sebelah petang aku bercadang bertolak ke Subang Jaya untuk menghadiri Seminar ESQ 165 MCB. Sempat belikan kek harijadi dan majlis ringkas itu diraikan mereka adik-beradik. Kami menganggapkan ianya meraikan hari lahir untuk Nur Hamizah dan Muhammad Alim sekali kerana kami tidak sempat meraikannya pada 2 Januari 2008 yang lalu semasa ke Terengganu.

Aku bertanyakan nak hadiah apa kepada Arifah dan beliau inginkan Playstation 2. Petang itu aku membawa semua ahli keluarga ke rumah Roziah dan aku tidak bercadang menginap di hotel sebaliknya ke seminar tersebut daripada rumah beliau.

Keesokan harinya, seperti dirancang, sebaik pulang daripada seminar, aku singgah di Summit dan belikan hadiah untuknya. Semoga hadiah ini menjadikan beliau bertanggungjawab terhadap barangan yang dimilikinya.















Arif menunjukkan 10 jari sebagai simbolik umur Arifah 10 tahun.















Kek aiskrim strawberry sempena harijadi Ifa sungguh istimewa.















Apa tengok-tengok, potong ler cepat... Alim dah tak sabar lagi!!

0 ulasan:

Catat Ulasan