Khamis, April 22, 2010

Bengkel Penstrukturan Dokumentasi Manual Kualiti

Semalam berlangsungnya Taklimat Asas dan Bengkel Penstrukturan Dokumentasi Manual Kualiti Bagi Proses Dokumen ISO Pejabat Perpustakaan anjuran Pejabat Perpustakaan UTeM. Bengkel yang diadakan secara 'in-house' ini dihadiri seramai 30 orang staf dari pelbagai unit iaitu Unit Pentadbiran & Kewangan, Unit Sirkulasi, Unit Rujukan, Unit Perolehan, Unit Pengindeksan, Unit Automasi dan Cawangan Kampus Bandar.

Tujuan utama bengkel ini ialah bagi merangka dan menyediakan manual kualiti yang akan disediakan oleh Perpustakaan UTeM bagi tujuan persijilan MS ISO9001:2008. Peserta bengkel dibahagikan kepada 4 kumpulan di mana setiap kumpulan perlu menyiapkan tugasan dalam kumpulan yang juga bahagian-bahagian di dalam manual kualiti dan membentangkan kepada semua ahli kumpulan. Fasilitator bengkel ialah Ketua Pustakawan. Bengkel yang dijalankan di Bilik Tayangan, Aras 2 ini bermula pada jam 8.30 pagi dan berakhir pada jam 5.30 petang.

Dengan adanya bengkel ini, peserta dapat mempertingkatkan kefahaman masing-masing dalam menyediakan manual kualiti jabatan yang dijangka dapat disiapkan penghujng tahun ini.










0 ulasan:

Catat Ulasan