Ahad, Ogos 16, 2009

Jamuan Staf Perpustakaan

Di Perpustakaan UTeM ni memang kerap juga diadakan jamuan. Jamuan-jamuan yang diadakan ini biasanya merupakan berbentuk kesyukuran seperti baru sahaja mendapat cahayamata, naik pangkat dan lain-lain lagi. Budaya begini bukan sahaja dapat mengeratkan silaturrahim di kalangan staf malah ianya merupakan suatu sedekah daripada staf yang menganjurkannya.

Jumaat, 7 Ogos 2009, aku sempat menghadiri jamuan staf yang diadakan di Ruang Majalah, Perpustakaan UTeM. Jamuan yang diadakan pada kira-kira jam 12.20 tengah hari ini merupakan jamuan kesyukuran yang diadakan oleh gabungan beberapa orang staf yang baru sahaja mengeluarkan KWSP setelah mencarum dalam skim pencen. Staf-staf terlibat antaranya Mawardi, Nurul Akmar, Fauziah, Tirmidzi, Afiz dan Norliza.

Sebaik doa dibacakan oleh Ustaz Azman, staf lelaki diutamakan untuk menjamu selera memandangkan mereka perlu segera ke masjid untuk menunaikan Solat Jumaat. Juadah yang disediakan memang menarik. Daging masak asam, masak lemak nenas, kuih-muih, ais krim dan sebagainya.

Aku berdoa semoga aktiviti begini berterusan. Semoga mereka yang menganjurkan majlis ini dirahmati Allah dan bertambahlah rezeki mereka pada masa depan. Amin...









































0 ulasan:

Catat Ulasan