Rabu, Jun 24, 2009

Lawatan Tapak Perpustakaan UTeM

Hari ini aku dimaklumkan bahawa ada mesyuarat dan lawatan tapak dengan Pejabat Pembangunan dan Pengurusan Aset di Kampus Durian Tunggal. Yelah, pelajar baru dah nak masuk tapi bangunan perpustakaan tak siap-siap. Sepatutnya tahun lepas lagi dah kena berpindah tapi banyak sangat pindaan pada pelan, semuanya menjadi lambat.

Akhirnya arahan daripada Naib Canselor UTeM meminta semua perpindahan hendaklah disegerakan dan semua perpindahan berakhir sekitar Ogos 2009. Tidak kira bangunan siap atau sebaliknya, semua kena berpindah.

Selepas bermesyuarat, kami melawat bangunan perpustakaan yang masih dalam pembinaan. Kami ditemani Encik Rayme dan Puan Linda dari PPPA. Aku, Shahar, Arman, Harulrizam dan Rashid mewakili Pejabat Perpustakaan. Bukan main sibuk pekerja di sana yang aku lihat kebanyakannya warga asing. Aku difahamkan mereka ni bekerja siang dan malam semata-mata nak kejar tarikh akhir penyerahan bangunan.

Sekiranya apa yang dirancang benar-benar berlaku, perpustakaan akan memberikan perkhidmatan semula di bangunan baru pada 16 Julai 2009.

Well, kita tunggu dan lihat....

2 ulasan: