Isnin, Jun 22, 2009

Arif Balik Umrah

Jumaat, 12 Jun 2009 merupakan hari yang menggembirakan aku. Arif dijangka pulang ke tanah air setelah 14 hari menunaikan umrah. Mengikut jadual, beliau dan lain-lain jemaah akan tiba dengan penerbangan Qatar Airways QR 620 pada jam 9.10 pagi. Ini adalah penerbangan dari Jeddah ke Doha dan Kuala Lumpur.

Jam 7.00 pagi, kami sekeluarga bersiap-siap untuk ke KLIA. Kami harus tiba awal sebelum kapalterbang mendarat. Aku membuat keputusan agar bersarapan ala kadar dalam kereta sahaja. Pukul 9.00 pagi, kami sampai di KLIA. Aku mencari skrin TV yang memaparkan jadual mendarat kapalterbang pelbagai syarikat penerbangan. Akhirnya mata tertumpu pada skrin pada satu sudut berhampiran balai ketibaan antarabangsa.

QR 620 - landed. Sah. Baru mendarat. Kami tidak sabar menunggu. Tunggu punya tunggu, rupanya hampir satu jam setengah baru selesai. Pukul 10.40 pagi, barulah muncul Arif, Mak Munah, Yunus dan juga Sarah. Kelakar jugak, Yunus dan Arif dah botak.

Aku memeluk Arif. Sepanjang perjalanan, Arif tidak putus-putus menceritakan pengalamannya di Mekah dan Madinah.

Akhirnya pukul 12.45 tengah hari, kami sampai di Melaka. Aku dengan Arif kemudiannya terus ke Masjid Alai untuk menunaikan solat Jumaat.

Sesungguhnya aku bersyukur kehadrat Allah SWT rombongan ini selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air dengan selamat.










0 ulasan:

Catat Ulasan