Selasa, Mac 23, 2010

Ice-skating di Sunway Pyramid



Sabtu, 20 Mac 2010. Cuti hujung minggu pada hari-hari terakhir cuti persekolahan. Asalnya nak bawa anak-anak bersiar-siar di Midvalley City tapi dek kesukaran mencari tempat letak kereta, aku sekeluarga berpatah balik ke Sunway Pyramid.

Ifa beritahu dia teringin nak main ice-skating. Katanya dah lama dia idamkan permainan tersebut tetapi tidak berpeluang. Kali ini dia benar-benar berhasrat untuk mencuba permainan tersebut walaupun tiada pengalaman. Aku pernah melihat Ifa bermain kasut roda suatu masa dahulu dan nampaknya dia mampu mengimbangkan badannya dengan baik.

Pukul 6.30 petang, kami sekeluarga berada di Sunway Pyramid. Setelah puas mencari petak kosong, akhirnya dapat juga petak yang dicari dan aku terus meletakkan kereta aku ke dalam petak tersebut. Kami kemudian turun ke tingkat paling bawah sekali dan di sana kelihatan ramai peserta yang bermain ice-skating.

Aku terus ke kaunter tiket untuk membeli dua keping tiket berupa gelang tangan kertas untuk Ifa dan Arif. Bukan murah. Setiap peserta dikenakan bayaran sebanyak RM34.00 termasuk glove (RM8.00) dan sarung kaki (RM5.00). Setiap peserta dikehendaki memakai stokin dan sarung tangan manakala kasut boleh diambil di kaunter penyimpanan di bahagian dalam.

Setelah mengenakan kasut khas, kedua-duanya masuk ke gelanggang. Arif sejak mula masuk ke gelanggang, kelihatan berhati-hati bimbang terjatuh ke atas gelanggang. Arif sepanjang masa memegang dinding gelanggang tersebut manakala Ifa sedikit berani dan boleh bergerak bebas dan penuh yakin. Pada masa yang sama, kelihatan beberapa peserta yang jatuh terlentang di atas gelanggang. Seingat aku Arif hanya sempat buat satu pusingan sahaja manakala Ifa sudahpun beberapa pusingan.

Ifa ni suka mencuba. Dia tak kisah, semua permainan dia nak cuba..Dia sukakan cabaran...

Alim, Miza dan Farhana dibawa ke KFC oleh Ida. Setelah selesai, aku membawa ketiga-tiganya bermain sand art bagi mengisi masa dan juga untuk melekakannya.

Akhirnya pada pukul 10.00 malam, kami bertolak pulang ke rumah Farok.















0 ulasan:

Catat Ulasan